Hejdå Sony Ericsson!

För ganska precis tio år sedan, skaffade jag mitt första riktiga mobiltelefonabonnemang. Stora på marknaden då liksom nu var Sony Ericsson, så min första abonnemangsknutna telefon var en Sony Ericsson T610 om jag inte minns helt fel. Jag har därefter bytt telefon ungefär varannat år. Inte så mycket på grund av att jag tröttnat på den äldre telefonen som på grund av att de ju fan inte håller!

Telefon som startar om sig, telefon som slutar känna av att det för fan sitter ett jävla SIM-kort i den, telefon som slutar ladda mitt i natten på grund av glappkontakt i uttaget, telefon vars högtalare bara brusar, och nu senast: En fantastisk W595 som laggar så hårt att det knappt går att lyssna på musik och bläddra i menyer samtidigt och som displayen plötsligt slutade fungera på. Gemensam nämnare för alla dessa telefoner; De är av märket
Sony Ericsson.

 

Jag har förstått att det går dåligt för företaget, och som oinsatt är det svårt att gissa om det är mest på grund av sviterna efter finanskrisen eller om det är den genomgående usla kvalitén på telefonerna som är avgörande, det enda jag kan slå fast är att jag låtit mig luras i åtta år eftersom jag varit för bekväm för att lära mig ett annat gränssnitt än SE-telefonernas. Det är ett användarvänligt gränssnitt och man finner ju en behaglig trygghetskänsla i att veta precis var man har alla funktioner även om jag byter telefon. Men det var också enda anledningen att inte byta märke. Har du inte börjat med Sony Ericsson innan, så börja för guds skull inte nu. Satio kanske fungerar, hur länge återstår att se, men Aino är ett skämt inkapslat i hårdplast. När touch-skärmen helt sonika slutar reagera och man inte ens kommer in i telefonens menyer, hänvisas man till att uppdatera telefonens programvara!

Man tar sig för pannan. Man medger alltså att man lanserar telefoner som inte ens är avsedda att fungera utan att uppdateras? Inte fan slutar tangentbordet på datorn plötsligt fungera så att jag tvingas lämna in den för att en uppdatering skall installeras! Tack gode gud att Sony Ericsson inte tillverkar datorer. Än.


Kommentarer
Postat av: janet

Måste påpeka-har en X10 mini som slår allt annat på fingrarna! Var själv trött på Se och har testat både LG och Samsung med glädje.

Men x10 mini är så stans perfekt att det är omöjligt att tänka sig nån annan -jag lovar!

2010-08-31 @ 22:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0